Brev:
Begynde med skemad
25. januar 2011
Alder:
4 mdr.
Begynde med skemad
Kære Helen.
Vi begyndte med skemad i torsdags, og mit spørgsmål er om du vil skrive alt til mig om hvordan man starter op. Hvor længe giver man det samme, hvor meget og hvornår skal han have 2 måltider osv.
Lige nu får han kartofler med gulerødder og lidt vand at drikke til og han spiser og drikker det nogenlunde fint. Jeg giver det stadig i en tynd konsistens, men hvornår må jeg gøre det tykkere? Han har fundet ud af at suge maden op fra skeen.
Grunden til at jeg starter med grøntsager er, at han har haft meget forstoppelse og fortsat får 3ml lactulose morgen og aften. Vores dag ser nogenlunde sådan her ud:
04.30 Flaske
07.00 vækker ham
7.30-8.00 Flaske
8.30-9.00 Formiddagslur( vækker ham efter 2 t)
11.00 grøntsager+ flaske
12.30-13.00 middagslur (Vækker ham senest 15.30)
15.30 flaske
ca. 17.00 powernap 30-40 min
18.30 Flaske
19-19-30 sover for natten
22.30 Flaske
Er begyndt at vække ham fordi han ellers sover 4 t som jeg tidligere skrev, så vækker ham, så han kan spise på nogenlunde de samme tidspunkter.
Med venlig hilsen
L